DELO OD DOMA: Vodenje virtualnih sestankov

Do sedaj smo se že dodobra spoznali in spoprijeli z novo realnostjo ter tudi v praksi preizkusili kako deluje delo od doma. V prejšnjem blogu smo govorili o sami organizaciji dela in podelili nekaj nasvetov za delodajalce. Danes pa bomo govorili o sestankih, natančneje vodenju virtualnih sestankov.

Ključnega pomena za učinkovitost sestankov so vsekakor vodje. Večja kot je skupina, bolj se občutek odgovornosti za dosego ciljev porazgubi med člani, ko pa sestanki potekajo virtualno se ta občutek še zmanjša. Zato je med izvedbo virtualnega sestanka ključno, da pridobimo pozornost svoje ekipe, kar pa lahko dosežemo z dobro pripravo na virtualno komuniciranje in ponotranjenja novega sklopa pravil o bontonu.

Poleg nasvetov za uspešno vodenje, ki jih bomo v nadaljevanju podelili z vami, pa vam predlagamo tudi udeležbo na kakšnem izobraževanju na to temo, saj vam splet ponuja vrsto “online” izobraževanj za uspešno in učinkovito vodenje virtualnih sestankov. V pomoč pa zgolj nekaj primerov:

Prvi pogoj za uspešen virtualni sestanek je izbira ustreznega spletnega konferenčnega orodje – dobro že poznamo Skype, aktivno pa sta se mu pridružila še Zoom in Microsoft Teams. Pomembno je, da se pred klicem dodobra spoznate z uporabljenim orodjem, ter se s tem izognete tehničnim težavam, ki lahko odvračajo pozornost udeležencev. Ko pa se sestanki že začnejo, je zelo pomembna nastavitev kamere tako, da se vidi vaš celoten obraz, saj lahko kot vodja sestanka samo tako vzpostavite očesni stik z ekipo in jim s tem vsem podate občutek vključenosti. Pripravite si plan za strukturiran in gladek sestanek ter določite jasne cilje, za njihovo doseganje pa izkoristite različna orodja videokonferenčnih ciljev, kot so na primer spletne ankete, ki omogočajo hitrejše odločanje. Za zaključek pa naj vodje spodbudijo svojo ekipo k zastavljanju vprašanj in podeljevanju mnenj.

Naj vas virtualni sestanki ne prestrašijo, saj vam ponujajo mnogo priložnosti za nove načine dela. Udeležite se “online” tečajev, osvojite nasvete za bolj organizirane virtualne sestanke in “nove” razmere izkoristite kot priložnost za nove izzive.