Kako ostati “zdrav” kljub zasedenemu življenjskem slogu?

Menim, da je prva točka, ki bi jo morali razdelati pod tem vprašanjem, kaj za vsakega posameznika sploh pomeni biti zdrav. Nekaterim daje občutek zdravja telovadba, drugim zdravo pripravljeni obroki, spet drugim samopregledovanje in nadzor nad spremembami, ki se lahko dogajajo v naših telesih (Ko smo že pri samopregledovanju, je mesec oktober mesec boja proti raku dojk, najpogostejšemu malignemu obolenju žensk v razvitem svetu. Prilagam vam tudi povezavo do spletne strani, kjer se strokovnjaki in strokovnjakinje v Kunapipi podkastu dotikajo tem, ki se tičejo dobrega počutja ter zdravja slehernega posameznika.), nekaterim zdravi odnosi in učenje postavljanja meja. Meni pa pomeni ostati zdrav skupek vseh prej naštetih dejavnosti.

Kljub predpostavki, da si vsi želimo biti zdravi in imeti zdrave navade, je vseeno težko vzdrževati želeni življenjski slog, saj si moramo v “noro” zasedenem dnevu vzeti čas še za telovadbo, prebrati knjigo o osebni rasti, popiti dovolj vode ter seveda pojesti, kar se da zdrav obrok. 

Čeprav verjamem, da imate dan že polno zaseden z obveznostmi, sestanki in usklajevanji, kdo bo popazil otroke, bi vam vseeno želela predstaviti nekaj korakov in navad, s katerimi boste v svoj vsak dan “uvedli” zdravje ter tako prišli do splošnega dobrega počutja in pozitive. 

Saj smo že vsi slišali za teorijo, da potrebujemo “zgolj” 21 dni, da nam neka nova navada pride v kri, kajne?

Kaj potrebujemo za korenito spremembo življenjskega sloga?

  • Vsekakor motivacijo. Dobro je vedeti čim več o našem nezdravem življenjskem slogu in o posledicah (pozitivnih in negativnih), ki jih ta prinaša s sabo.
  • Pogovorite in posvetujte se s strokovnjakom. Njegovo vedenje o posledicah nezdravega življenjskega sloga je vedno širše od vašega.
  • Naredite individualni načrt za zdrav življenjski slog ali poiščite “coacha”, ki vam bo pri tem pomagal. 
  • Dogovorite se za redne kontrolne preglede pri zdravniku. Samo tako boste z gotovostjo ugotovili, ali napredujete.
  • Upoštevajte postopnost. Ne pričakujte, da boste »jutri zdravi, vitki in fit!«
  • Imejte se radi! Spoštujte se!
  • In predvsem, VZTRAJAJTE. Zdrav življenjski slog je »tek na dolge proge«.

Za začetek lahko začnemo z desetimi manjšimi vsakodnevnimi navadami.

Naj še malo razložimo, “podebatiramo” o zgornji fotografiji.

  • Zagotovo vsi vemo, da pomanjkanje spanca, ni dobro za nikogar. Pa vendar, primanjkljaj v spanju se lahko hitro začne odražati v hudih kroničnih boleznih. Zato poskrbite za svojo spalno rutino. Pridobite dovolj spanja, spite ponoči, poiščite način priprave za spanje, ki vam najbolj ustreza.
  • Če ne pijemo dovolj vode se nam začne “upočasnjevati” tako telo, kot tudi naša glava.
  • Kljub zasedenosti, si moramo vzeti čas za telovadbo. Že 20 minut na dan bo dovolj.
  • Med delom si vzemite 10 minutne pavze za “malico”, ki naj bo zdrava. Sadje, oreščki…
  • Zdrave obroke si lahko pripravite doma. Naredite si jedilnik že za vikend in si pripravite jedi, ki si jih lahko zamrznete oziroma shranite za celoten teden.
  • Vzemite si tisto “minuto” časa zase. Pa tudi če sedite 5 minut dlje v avtu, vdihnete, izdihnete in nato nadaljujete dan.

Ste v dvomih kako zdrav je vaš dan? Tukaj lahko preverite.

Želim vam zdravo življenje, polno pozitivnih občutkov, ki si jih boste najlažje pričarali sami.