BESEDE, KI DELUJEJO

»Ni pomembno to, kar rečete, ampak to, kar ljudje slišijo« – in potem smo komunikatorji vrgli puško v koruzo in odšli na morje, ker takih zadev ne bomo poslušali. 

Ali pač? V naših diskusijah smo se že večkrat dotaknili takih ter podobnih izjav/citatov in seveda se strinjamo, da je vsebina ključ in tukaj ne gre za »kura ali jajce« dilemo. Se pa strinjamo, da je naše sporočilo lahko fantastično, a človek na drugi strani ga bo slišal in dešifriral skozi prizmo njegovih občutkov, počutja, motivacij, vrednot in obstoječih prepričanj. 

Zato je temelj komunikacijskih dejavnosti: razumevanje  naših ciljnih javnosti. Ena od bolečin, ki jo vedno znova naslavljam, pa je po moji oceni prevečkrat popolnoma spregledana raba pravih besed pri nastopanju v javnosti. Še vedno prevečkrat poslušamo strokovnjake, ki se prav trudijo, da uporabljajo tujke in strokovne termine, tudi ko publika ni strokovna skupnost, metafore, ki jih javnost ne pozna in podobno.

Morda samo dva drobna nasveta:

  • Komunikacija naj ne bo elitistična, ampak funkcionalna. Končni cilj komunikacije je prepričati ljudi in jezik je pri tem samo orodje. Zmaguje demokratični jezik povprečnega človeka in ne visoka stara grščina. Če torej hočete doseči ljudi, potem morate znati govoriti njihov jezik.
  • Strokovnjaki za jezik bodo vedno znova poudarjali, da bi v prepričevanju večkrat zmagali, če bi znali uporabiti prave besede, metafore in okvire. Seveda moram takoj dodati opozorilo: jezik je neverjetno pomemben, a ne more delati čudežev.