o28
Communication partner
  • English
  • Domov
  • Corpo
  • Trening
  • Purple Monkey
  • Trajnostno poročanje
  • Blog
  • Kontakt
Slike-za-bloge-11

Korporativna, potrošniška ali znamka delodajalca?

Tina Roškar August 23, 2021 Korporativno komuniciranje

Začeli smo s preprostimi znamkami, s katerimi se srečuje prav vsak posameznik. Kot komunikatorji pa se pogosto srečamo še z nekaterimi drugimi. Ne glede na to, v kateri industriji, ali kakšnem podjetju delamo, je nujna usklajenost treh znamk: korporativne, potrošniške in znamke delodajalca. Kakšna pa je razlika? Kako se prepletajo? 

Korporativna znamka služi za opis organizacije kot celote. Njen cilj je ustvariti dosledno podobo podjetja z medsebojnim delovanjem korporativne strategije, poslovne dejavnosti in stilistike blagovne znamke. Če želimo torej spremeniti korporativno znamko, moramo najprej spremeniti strategijo. Ni pomembno, ali gre za podjetje z eno znamko (npr. Apple) ali podjetje z več blagovnimi znamkami (npr. Unilever). Korporativna blagovna znamka – za razliko od blagovnih znamk izdelkov in storitev, namenjenih potrošnikom – obravnava vse ciljne skupine. Notranja blagovna znamka podjetja uteleša niz vrednot in prevzema orientacijsko funkcijo za zaposlene. Zaradi močne identifikacije z vrednotami znamke in dejanj, ki so skladna z znamko, so pomembni ambasadorji znamke, ki idejo podjetja posredujejo potencialnim in obstoječim kupcem. Korporativna znamka ustvarja dodano vrednost za pogosto zamenljive izdelke.

Skupina zunanjih deležnikov je bistveno bolj diferencirana. Korporativna blagovna znamka komunicira na B2B in na politični ravni: z dobavitelji, finančnim gospodarstvom, mediji ali pa tudi z nevladnimi organizacijami.

Medtem ko so korporativne znamke povezane s podjetji, se potrošniške znamke nanašajo na izdelke in storitve. Potrošniške znamke so lahko v odnosu od B2C (od podjetja do potrošnika), kot so Coca-Cola, Dove ali Pampers, do B2B (od podjetja do podjetja), kot so Accenture, Oracle ali SAP ali pa združujejo tako odnos B2B kot B2C, pri čemer so nekateri najpomembnejši Microsoft, Google in LinkedIn. Če želimo svojo potrošniško znamko pozicionirati, moramo dobro poznati bistvo svoje znamke, vrednote, značaj blagovne znamke in prevladujoč arhetip vaše znamke. 

Znamka delodajalca je podrejena korporativni znamki podjetja. Medtem ko so vaše občinstvo za vašo potrošniško blagovno znamko ljudje, ki kupujejo vaš izdelek, so občinstvo vaše znamke delodajalca vaši zaposleni (tako trenutni kot bodoči). V vašem podjetju bo verjetno delalo veliko bolj raznoliko število ljudi kot pri tistih, ki kupujejo vaš izdelek. Pravzaprav morda sploh niso med ciljno publiko za vaš izdelek ali storitev. Vsi, ki delajo za otroško blagovno znamko, nimajo otrok, vsi, ki delajo za podjetje z medicinskimi pripomočki, teh medicinskih pripomočkov ne uporabljajo.

Občinstvo vaše blagovne znamke delodajalca je verjetno tudi precej manjše od vaše blagovne znamke potrošnikov. Blagovna znamka hrane lahko proda milijone paketov hrane na leto, lahko pa zaposli le tisoče ljudi in najame le stotine ljudi na leto. Vaši zaposleni morajo samo verjeti v vaš izdelek in poslanstvo, ne pa ga nujno tudi uporabljati.

Se tudi vi soočate s stresom ob vrnitvi na delo? DRUŽBENA OMREŽJA IN KRIZNO KOMUNICIRANJE

Related Posts

1

Korporativno komuniciranje/

Kako se odzvati na povratne informacije strank?

Tradicionalno so tako mala kot velika podjetja pri ustvarjanju dobrega ugleda odvisna od mnenj in pripovedi svojih strank. Z vzponom družbenih medijev in hitrih komunikacijskih kanalov morajo biti blagovne znamke ves čas pozorne na gradnjo in ohranjanje svojega ugleda. Današnji potrošniki so že po naravi pravi raziskovalci, vsak njihov nakup je postal raziskovalna naloga za […]

LGBT

Korporativno komuniciranje/

Kakšen je pravi način, da LGBT+ delavcem pokažete, da je organizaciji mar za njih?

Veliko organizacij je začelo uvajati spremembe za spodbujanje raznolikosti kot podporo sodelavcem LGBT+ skupnosti. Vprašanje je, ali dosegajo rezultate tudi v resničnem svetu ali samo na papirju? Raziskava globalnega svetovnega podjetja Deloitte, ki vključuje 600 delavcev skupnosti LGBT+ iz celega sveta, ugotavlja da večina podjetij res dela spremembe na tem področju. Po besedah Deloitte, je […]

29.5.

Korporativno komuniciranje/

Trajnost: čemu je vključen tretji P – profit?

Se spomnite zapisa o ABC trajnosti? Govorili smo o 3 P-jih trajnosti: ljudje (people), planet, profit. Zakaj »profit«? Ker moramo biti realni. V sedanjem ekonomskem sistemu trajnostni način poslovanja ne bo zaživel, če ne bo izpolnjen tretji P – dobiček. V resnici je trajnost poslovna priložnost. Je lahko način za znižanje stroškov poslovanja in posledično […]

Recent Posts

  • Projekti: Rastemo z učenjem
  • Generacija Z na delovnem mestu: Kako se spopadajo s stresom in ohranjajo dobrobit?
  • Družbena omrežja: Vroči trendi, ki so oblikovali lansko leto
  • Kako prilagoditi delovno okolje za generacijo Z?
  • Generacija Z

Stegne 33
1000 Ljubljana, Slovenia

t: +386 40 666 647
m: info@o28.si

© o28 2025
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes