o28
Communication partner
  • English
  • Domov
  • Corpo
  • Trening
  • Purple Monkey
  • Trajnostno poročanje
  • Blog
  • Kontakt
Slike-za-bloge-5-1

3 stopnje sreče in kako jih uporabiti v poslu?

admin October 18, 2021 Korporativno komuniciranje

Pred kratkim sem poslušala morda eno izmed najboljših epizod podkasta, kar sem jih kadarkoli poslušala in sem jo preprosto morala deliti z vami. Podkast Steven-a Bartletta The Diary of a CEO, E101 “The Happiness Expert That Made 51 Million People Happier: Mo Gawdat”, kjer govori o sreči, zakaj “moji možgani nisem jaz”, hvaležnosti in tudi o UI. Ključna lekcija, ki bi jo rada delila z vami, pa so 3 preprosti koraki, s katerimi lahko svoje možgane prelisičite in “pridete” do sreče.

Najprej opredelimo srečo z Mo -jevo “enačbo sreče”: vaša sreča je enaka ali večja kot razlika med dogodki v vašem življenju in pričakovanji do življenja. Uporabimo preprost primer dežja: če na vašem potovanju v Londonu dežuje, se ne bi počutili razočarane, ker ste to predvideli in ste spakirali primerne čevlje, saj je dež v Londonu je normalna situacija. Če dežuje na sončen julijski dan, ko želite ležati ob bazenu in se sončiti, potem ne bi bili srečni, ker dogodek ne ustreza vašim pričakovanjem. Zato vam sami dogodki v življenju ne povzročajo nesreče ali sreče, le vaša pričakovanja glede dogodkov, in čustva, ki temu sledijo, kot so razočaranje, jeza, žalost itd. Ampak to je normalno, čutiti je normalen odziv. Problematično je ostati v teh čustvih, ne ukvarjati se z njimi in opustiti ves nadzor, ki ga imate. Vsakič, ko ostanemo v njih, treniramo same sebe, da se na takšne situacije odzovemo tako kot “prejšnjič” in se preprosto predamo “vsemu, kar nam življenje vrže”. Lahko pa se naučimo drugače reagirati in se vrniti v stanje sreče.

To izhaja iz koncepta nevroplastičnosti, ki se nanaša na sposobnost možganov, da spreminjajo in prilagajajo strukturo ter delovanje, kot odziv na izkušnje, skozi vse življenje. V bistvu lahko svoje možgane naučite, da se odzovejo na dogodek, ki vam povzroča kakršno koli nelagodje (žalost, jezo itd.), da se vrnete v stanje sreče. Tako kot trenirate mišice v fitnesu. In če to počnete vsak dan, boste pri tem boljši in mišice bodo močnejše.

Ker “življenje vas bo razjezilo” in tako pač deluje naše življenje, vendar lahko priznate svoja čustva in, kar je najpomembneje, jih sprejmete, pa naj bo to jeza, zamera, žalost itd. in rečete “kaj lahko naredim glede tega?”. Bistvo je: sreča je izbira. In če uporabimo Mo-jevo statistiko, približno 8 % vas tega ne bo sprejelo, bo reklo “ne” in prenehalo brati ta blog. In nato še naprej govorilo: “Oh, življenje me je zadelo, življenje mi ni všeč, ne veš, kaj sem preživel.”, to je odnos 6 letnika – in imamo vso moč, da to spremenimo. Če ste še vedno z mano, nadaljujte z branjem.

Obstajajo 3 nivoji eksperta sreče:

  1. Nivo začetnika

Vprašajte se: “Ali je to, kar mislim, res?”

  • Če NI RES: Spustite zadevo. To je to, samo spustite.
  • Če JE RES: pojdite na naslednjo stopnjo.
  1. Črni pas

Vprašajte se: “Ali lahko glede tega kaj storim?”

  • Če LAHKO: Naredite nekaj. Kaj čakate? Ne moremo čakati, da težava izgine ali še bolje,da se kar sama odpravi – ne igramo vloge žrtve življenja, misleč, da “življenje ni pošteno”, “nič dobrega se mi nikoli ne zgodi”, “retrogradni merkur je kriv”.
  • Če NE MORETE: pojdite na naslednjo stopnjo.
  1. Jeday mojster

Vprašajte se: “Ali lahko to sprejmem (ne vdam se) in začnem delati nekaj, da bi moje življenje kljub/zaradi prisotnosti “nečesa” (čustva, dogodka itd.) bilo boljše?”

  • Če sprejmete in se zavežete: Super, zdaj imate prostor, da svojo energijo in misli dejansko usmerite v nekaj pozitivnega.

Naj vam dam primer. Bili smo v “lockdown-u”, restavracije, fitnesi, pisarne, letališča, vse je bilo zaprto. Vsi smo občutili zaskrbljenost, utesnjenost, jezno… Vsi upravičeni občutki, toda kaj smo storili s temi čustvi? Ali je bila situacija resnična – ja. Bi lahko kaj storili glede tega – na žalost, ne. Ali smo to sprejeli in kljub njeni prisotnosti kaj naredili? Ali smo dodatni čas, ko se nismo morali voziti v službo, izkoristili za zajtrk s svojimi najdražjimi? Ali smo se naučili kuhati, ker so bile vse restavracije zaprte? Ali smo hodili na dolge sprehode in tek v bližnje parke, ker nismo imeli dostopa do fitnesov? Ali pa smo čas porabili za pritoževanje in obremenjevanje s stvarmi, na katere ne moremo vplivati? Odgovorite na to kot želite.

  • Če kljub situaciji ne sprejmete in se ne zavežete, da boste nekaj naredili: ne boste obtičali le v situaciji, ampak tudi v vseh čustvih – in tako pride do kroničnega stresa, pomanjkanja spanja, tesnobe in celo depresije. Ker v resnici ne obvladate sebe, svojih čustev in misli. Lahko pa se, če se za to preprosto odločimo. Ne samo v zasebnem življenju, ampak tudi v poslu.

Ko vaša ekipa ne uspe pri projektu ali ne dobi poslovne priložnosti, se jokate in pritožujete nad tem, ali rečete: “Kaj je šlo narobe in kako lahko to popravimo?”.

Enake tri korake lahko uporabite v svojem podjetju. Mo uporablja preprost primer iz svoje kariere kot glavni poslovni direktor v Googlu X, ko je večino njegovega dela sestavljalo vodenje menedžerjev in po njegovih besedah: »Kaj počnejo menedžerji? Odprejo ti vrata, se usedejo in se pritožujejo.”

Najprej jim je dal 10 minut, da so čutili njihove občutke, nato pa uporabil tri vprašanja:

  • “Je to, kar mislite, res?” in “Je vaš kolega dejansko rekel nekaj bolečega, ste razumeli vsa dejstva, ali ste kaj zamudili?”
  • “Ali lahko kaj storimo glede tega?”
  • “Ali lahko sprejmemo situacijo in naredimo nekaj kljub njeni prisotnosti?”

Morda smo se pri svojem delu že naučili bolje obvladovati svoja čustva kot v zasebnem življenju. Kljub temu je dober opomnik, da vemo, da imamo nadzor – in da smo lahko kljub vsaki situaciji srečni. Ker vas bo življenje vedno znova preizkušalo in imate vsa orodja za soočenje s tem.

Izredno priporočam, da poslušate celotno epizodo, ki je sicer dolga, vendar se vam bo splačalo.

Merjenje organizacijske klime Kako ostati “zdrav” kljub zasedenemu življenjskem slogu?

Related Posts

1

Korporativno komuniciranje/

Kako se odzvati na povratne informacije strank?

Tradicionalno so tako mala kot velika podjetja pri ustvarjanju dobrega ugleda odvisna od mnenj in pripovedi svojih strank. Z vzponom družbenih medijev in hitrih komunikacijskih kanalov morajo biti blagovne znamke ves čas pozorne na gradnjo in ohranjanje svojega ugleda. Današnji potrošniki so že po naravi pravi raziskovalci, vsak njihov nakup je postal raziskovalna naloga za […]

LGBT

Korporativno komuniciranje/

Kakšen je pravi način, da LGBT+ delavcem pokažete, da je organizaciji mar za njih?

Veliko organizacij je začelo uvajati spremembe za spodbujanje raznolikosti kot podporo sodelavcem LGBT+ skupnosti. Vprašanje je, ali dosegajo rezultate tudi v resničnem svetu ali samo na papirju? Raziskava globalnega svetovnega podjetja Deloitte, ki vključuje 600 delavcev skupnosti LGBT+ iz celega sveta, ugotavlja da večina podjetij res dela spremembe na tem področju. Po besedah Deloitte, je […]

29.5.

Korporativno komuniciranje/

Trajnost: čemu je vključen tretji P – profit?

Se spomnite zapisa o ABC trajnosti? Govorili smo o 3 P-jih trajnosti: ljudje (people), planet, profit. Zakaj »profit«? Ker moramo biti realni. V sedanjem ekonomskem sistemu trajnostni način poslovanja ne bo zaživel, če ne bo izpolnjen tretji P – dobiček. V resnici je trajnost poslovna priložnost. Je lahko način za znižanje stroškov poslovanja in posledično […]

Recent Posts

  • Projekti: Rastemo z učenjem
  • Generacija Z na delovnem mestu: Kako se spopadajo s stresom in ohranjajo dobrobit?
  • Družbena omrežja: Vroči trendi, ki so oblikovali lansko leto
  • Kako prilagoditi delovno okolje za generacijo Z?
  • Generacija Z

Stegne 33
1000 Ljubljana, Slovenia

t: +386 40 666 647
m: info@o28.si

© o28 2025
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes