o28
Communication partner
  • English
  • Domov
  • Corpo
  • Trening
  • Purple Monkey
  • Trajnostno poročanje
  • Blog
  • Kontakt
Izdelek-brez-naslova-4

Organizacijska klima

Tina Roškar April 6, 2021 Korporativno komuniciranje

Vedno pogosteje naletimo na izraz organizacijska kultura, saj pojem postaja vse bolj pomemben element dobrega vodenja organizacije. Zato smo se odločili, da vam koncept po bližje predstavimo v seriji krajših blogov.

Klima vs. kultura

Izraza “klima” in “kultura” sta sicer močno prepletena, vendar ju ne smemo enačiti. Klima je del kulture in odraža vedenja, ki jih v organizaciji spodbujajo in domnevno tudi izvajajo. Pri kulturi gre za veliko več, kot zgolj za vzorce vedenja zaposlenih. Kultura vključuje artefakte (npr. način, kako se zaposleni oblačijo), simbole (npr. logotip podjetja), tehnologijo (npr. prodajalci, ki uporabljajo tablične računalnike za zaključevanje prodaje) in vrednosti (npr. dobičkonosnost). Čeprav vsi našteti vidiki kulture vplivajo na klimo, pa jo hkrati tudi presegajo, saj številni elementi kulture nikakor niso povezani s klimo, ki se v organizaciji oblikuje. 

Kaj je organizacijska klima? 

Organizacijska klima je zelo širok pojem, ki zajema številne elemente. Gre za dojemanje delovnega okolja in psihološko vzdušje, ki tam vlada, povezano s podporo, ki jo zaposleni čutijo do organizacije, s kakovostjo in primernostjo delovnega okolja. Prikazuje se kot hitra slika odnosa med organizacijo in tam zaposlenimi, odraža pa se v stopnji njihove motivacije. 

Organizacijska klima je sestavljena iz vseh občutkov, ki jih čutijo zaposleni nekega podjetja ali organizacije. 

Ko si odgovorimo na ta vprašanja, lahko ugotovimo, kakšna klima zares vlada v naši organizaciji. 

Zakaj je pomembna?

Organizacijska klima je pomembna, saj zaposlene spodbuja k pozitivnim vedenjem, takšnim, ki so v podjetju bolj zaželena. Gradnja želene klime lahko traja nekaj časa, vendar močna klima lahko pomaga, da se zaposleni osredotočajo na to, kar vodstvo šteje za pomembno in na prednostne naloge.

Gre torej za širok koncept, ki je danes za uspeh podjetja že praktično nujen. Zato prehitite tiste, ki ob omembi organizacijske klime zgolj zamahnejo z roko in ga začnite prakticirati že danes!

DELO OD DOMA: DIGITALNA PRIPRAVLJENOST ZAPOSLENIH 5 TRENDOV ZA NADGRADNJO VAŠE PREZENCE NA DRUŽBENIH OMREŽJIH

Related Posts

1

Korporativno komuniciranje/

Kako se odzvati na povratne informacije strank?

Tradicionalno so tako mala kot velika podjetja pri ustvarjanju dobrega ugleda odvisna od mnenj in pripovedi svojih strank. Z vzponom družbenih medijev in hitrih komunikacijskih kanalov morajo biti blagovne znamke ves čas pozorne na gradnjo in ohranjanje svojega ugleda. Današnji potrošniki so že po naravi pravi raziskovalci, vsak njihov nakup je postal raziskovalna naloga za […]

LGBT

Korporativno komuniciranje/

Kakšen je pravi način, da LGBT+ delavcem pokažete, da je organizaciji mar za njih?

Veliko organizacij je začelo uvajati spremembe za spodbujanje raznolikosti kot podporo sodelavcem LGBT+ skupnosti. Vprašanje je, ali dosegajo rezultate tudi v resničnem svetu ali samo na papirju? Raziskava globalnega svetovnega podjetja Deloitte, ki vključuje 600 delavcev skupnosti LGBT+ iz celega sveta, ugotavlja da večina podjetij res dela spremembe na tem področju. Po besedah Deloitte, je […]

29.5.

Korporativno komuniciranje/

Trajnost: čemu je vključen tretji P – profit?

Se spomnite zapisa o ABC trajnosti? Govorili smo o 3 P-jih trajnosti: ljudje (people), planet, profit. Zakaj »profit«? Ker moramo biti realni. V sedanjem ekonomskem sistemu trajnostni način poslovanja ne bo zaživel, če ne bo izpolnjen tretji P – dobiček. V resnici je trajnost poslovna priložnost. Je lahko način za znižanje stroškov poslovanja in posledično […]

Recent Posts

  • Projekti: Rastemo z učenjem
  • Generacija Z na delovnem mestu: Kako se spopadajo s stresom in ohranjajo dobrobit?
  • Družbena omrežja: Vroči trendi, ki so oblikovali lansko leto
  • Kako prilagoditi delovno okolje za generacijo Z?
  • Generacija Z

Stegne 33
1000 Ljubljana, Slovenia

t: +386 40 666 647
m: info@o28.si

© o28 2025
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes