o28
Communication partner
  • English
  • Domov
  • Corpo
  • Trening
  • Purple Monkey
  • Trajnostno poročanje
  • Blog
  • Kontakt
greenwashing

Kaj za vraga je »greenwashing«?

Alenka Vidic Praprotnik January 18, 2023 Korporativno komuniciranje

V želji po oblikovanju znamke, ki bo kupca nagovorila na intimni ravni, morajo strokovnjaki redno spremljati trende. Da izstopamo v kakofonijo zgodb, pa je ključnega pomena prilagodljivost. 

Eden izmed takšnih trendov je tudi trajnost, je vlak na katerega se moramo vkrcati pravočasno, trend, ki ima v svoji srčiki izjemno pomembno vlogo, saj bo trajnost na nas vplivala tako danes, kot jutri. 

A kaj, ko je za tem ogromno dela? Na žalost, prav zaradi tega “ogromno dela” številna podjetja uberejo bližnjico, ter se poslužijo »greenwashinga« ali lepo po slovensko: zelenega zavajanja.

»Zeleno« postaja glede na današnji okoljski scenarij donosna poslovna strategija. Zelene poslovne prakse ne odpirajo le novega trga za ljubitelje okolja, temveč med obstoječimi strankami, politiko in drugimi deležniki, ki pomagajo podjetju rasti, uživajo tudi ugodno javno mnenje. 

Glede na poročilo družbe Nielsen 66 % svetovnih potrošnikov pravi, da so za trajnostne blagovne znamke pripravljeni plačati več.. Čeprav je to dobra novica, je to povzročilo neverjetno porast izdelkov, ki so »eko«, »zeleni« ali »trajnostni«. TerraChoice Environmental Marketing trdi, da gre pri 98 % izdelkov z zeleno oznako dejansko za zeleno zavajanje.

In če smo iskreni, se je med znanimi »krivci« za zeleno zavajanje znašlo že mnogo svetovno znanih znamk. Recimo: 

  • Volkswagen in afera dizelskih emisij iz 2015, ko so s pomočjo programske opreme na uradnem testu prikazovali nižje vsebnosti škodljivih izpustov, kot jih imajo njegovi dizelski avti v resnici. 
  • Starbucks je leta 2018 lansiral “pokrov brez slamice” kot del svoje trajnostne usmeritve, vendar je ta pokrov vseboval več plastike kot stara kombinacija pokrova in slamice. 

IKEA, Coca-Cola, Nestle … in če se to dogaja velikanom, ki so pod strožjim nadzorom, kaj menite, da se dogaja v manjših podjetjih?

Dosledno doseganje finančnih ciljev je resda super, a dolgočasno, ko skušamo povedati lepo zgodbo. Na drugi strani pa obljuba, da bomo izboljšali svet, zveni junaško. To vlagatelji radi slišijo, zaposleni pa obožujejo, saj želijo verjeti, da delajo za etično podjetje, in to privlači kupce.

Ključno pa je, da se zavedamo, da s trajnostjo delamo za danes in jutri, medtem ko je greenwashing poslovna praksa, ki sicer danes ustvarja lažno zadovoljstvo, za jutri pa dela prav nič pozitivnega.

ABC TRAJNOSTI Zakaj mora tudi vaše podjetje na TikTok?

Related Posts

1

Korporativno komuniciranje/

Kako se odzvati na povratne informacije strank?

Tradicionalno so tako mala kot velika podjetja pri ustvarjanju dobrega ugleda odvisna od mnenj in pripovedi svojih strank. Z vzponom družbenih medijev in hitrih komunikacijskih kanalov morajo biti blagovne znamke ves čas pozorne na gradnjo in ohranjanje svojega ugleda. Današnji potrošniki so že po naravi pravi raziskovalci, vsak njihov nakup je postal raziskovalna naloga za […]

LGBT

Korporativno komuniciranje/

Kakšen je pravi način, da LGBT+ delavcem pokažete, da je organizaciji mar za njih?

Veliko organizacij je začelo uvajati spremembe za spodbujanje raznolikosti kot podporo sodelavcem LGBT+ skupnosti. Vprašanje je, ali dosegajo rezultate tudi v resničnem svetu ali samo na papirju? Raziskava globalnega svetovnega podjetja Deloitte, ki vključuje 600 delavcev skupnosti LGBT+ iz celega sveta, ugotavlja da večina podjetij res dela spremembe na tem področju. Po besedah Deloitte, je […]

29.5.

Korporativno komuniciranje/

Trajnost: čemu je vključen tretji P – profit?

Se spomnite zapisa o ABC trajnosti? Govorili smo o 3 P-jih trajnosti: ljudje (people), planet, profit. Zakaj »profit«? Ker moramo biti realni. V sedanjem ekonomskem sistemu trajnostni način poslovanja ne bo zaživel, če ne bo izpolnjen tretji P – dobiček. V resnici je trajnost poslovna priložnost. Je lahko način za znižanje stroškov poslovanja in posledično […]

Recent Posts

  • Projekti: Rastemo z učenjem
  • Generacija Z na delovnem mestu: Kako se spopadajo s stresom in ohranjajo dobrobit?
  • Družbena omrežja: Vroči trendi, ki so oblikovali lansko leto
  • Kako prilagoditi delovno okolje za generacijo Z?
  • Generacija Z

Stegne 33
1000 Ljubljana, Slovenia

t: +386 40 666 647
m: info@o28.si

© o28 2025
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes