o28
Communication partner
  • English
  • Domov
  • Corpo
  • Trening
  • Purple Monkey
  • Trajnostno poročanje
  • Blog
  • Kontakt
Slike-za-bloge-2

BESEDE, KI SI JIH ZAPOMNIMO

Alenka Vidic Praprotnik July 9, 2021 Korporativno komuniciranje

Vam je slišati znano?

»Are you talking to me?« (film »Taksist«)

»I’m going to make him an offer he can’t refuse« (film »Boter«)

»I have a dream« (govor Martina Luthra Kinga Jr.)

Uspeh jezika v poslovnem svetu se meri na blagajni in pri ceni delnic. V politiki se na primer meri na dan volitev. Torej so besede v poslu, ki delujejo, besede, ki prodajajo. V politiki pa: besede, ki delujejo, so besede, ki zmagujejo. Obema sferama pa je skupno naslednje: besede, ki delujejo, so brezčasne. V mnogih primerih take besede celo preživijo govorca.

Vse, zgoraj naštete, odlične fraze imajo skupno, da so inspirativne in aspirativne: pozitivne, navdihnejo in s seboj pripeljejo t. i. »call to action«. Napisane in povedane so bile z namenom, da dvignejo naše duše in se nas globoko dotaknejo.

Seveda pa nihalo zaniha tudi na drugo stran in ni vse, kar si zapomnimo, politično uspešno. Poglejmo si nekaj primerov:

  • Richard Nixon: »I’m not a crook«. Prekršil je glavno pravilo komuniciranja z javnostjo, saj je ponovil kritiko kot del zagovora. https://www.youtube.com/watch?v=sh163n1lJ4M
  • Jimmy Carter: »Crisis of Confidence«. Govor iz leta 1979 ponuja neverjetno število napak. Takrat je bilo stanje v Ameriki slabo, zato so svetovalci predsedniku predlagali, da se pogovori z Američani. Kar 10 dni se je pogovarjal z različnimi ljudmi in s tem izpeljal 10 dni trajajočo fokusno skupino. Carter jih je poslušal, morda preveč, ponotranjil je vso negativno energijo, zato je njegov govor odražal depresijo. Najprej jim je povedal »da je predsednik, ki čuti njihovo bolečino«, potem pa je začel z govorom o krizi v duhu države, da ZDA niso več nepremagljivi, da ekonomija ni več trdna kot dolar – kar se ni nikoli do takrat zgodilo v govorih predsednikov. Kar so ljudje slišali, navkljub temu, da je prevzel odgovornost, je predvsem to, da so krivi Američani sami. Kaj pa so v resnici potrebovali? Optimizem. https://www.youtube.com/watch?v=1IlRVy7oZ58
  • Jack Welch iz GE je zelo dobro poznal moč besed in je svojim ljudem zelo jasno komuniciral, kdo »daje kruh na mizo« in na koga morajo biti zaposleni osredotočeni – na kupce. »Zato sem svojim ljudem vedno govoril: podjetje ni tisto, ki daje varnost zaposlitve, zadovoljni kupci jo dajejo. Njihova služba ni bila prilizovanje šefom, ampak izdelava produktov, njihova prodaja in vse povezano s tem. Če bomo koncentrirani na kupce, bomo imeli službe.«

Besede … če sem malo bolj poetična: tako kot je Helenin obraz premaknil tisoč ladij, besede spremenijo zgodovino.

Vse so znamke, vendar z različnimi pridevniki DILEMA KRIZNEGA KOMUNICIRANJA

Related Posts

1

Korporativno komuniciranje/

Kako se odzvati na povratne informacije strank?

Tradicionalno so tako mala kot velika podjetja pri ustvarjanju dobrega ugleda odvisna od mnenj in pripovedi svojih strank. Z vzponom družbenih medijev in hitrih komunikacijskih kanalov morajo biti blagovne znamke ves čas pozorne na gradnjo in ohranjanje svojega ugleda. Današnji potrošniki so že po naravi pravi raziskovalci, vsak njihov nakup je postal raziskovalna naloga za […]

LGBT

Korporativno komuniciranje/

Kakšen je pravi način, da LGBT+ delavcem pokažete, da je organizaciji mar za njih?

Veliko organizacij je začelo uvajati spremembe za spodbujanje raznolikosti kot podporo sodelavcem LGBT+ skupnosti. Vprašanje je, ali dosegajo rezultate tudi v resničnem svetu ali samo na papirju? Raziskava globalnega svetovnega podjetja Deloitte, ki vključuje 600 delavcev skupnosti LGBT+ iz celega sveta, ugotavlja da večina podjetij res dela spremembe na tem področju. Po besedah Deloitte, je […]

29.5.

Korporativno komuniciranje/

Trajnost: čemu je vključen tretji P – profit?

Se spomnite zapisa o ABC trajnosti? Govorili smo o 3 P-jih trajnosti: ljudje (people), planet, profit. Zakaj »profit«? Ker moramo biti realni. V sedanjem ekonomskem sistemu trajnostni način poslovanja ne bo zaživel, če ne bo izpolnjen tretji P – dobiček. V resnici je trajnost poslovna priložnost. Je lahko način za znižanje stroškov poslovanja in posledično […]

Recent Posts

  • Projekti: Rastemo z učenjem
  • Generacija Z na delovnem mestu: Kako se spopadajo s stresom in ohranjajo dobrobit?
  • Družbena omrežja: Vroči trendi, ki so oblikovali lansko leto
  • Kako prilagoditi delovno okolje za generacijo Z?
  • Generacija Z

Stegne 33
1000 Ljubljana, Slovenia

t: +386 40 666 647
m: info@o28.si

© o28 2025
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes