o28
Communication partner
  • English
  • Domov
  • Corpo
  • Trening
  • Purple Monkey
  • Trajnostno poročanje
  • Blog
  • Kontakt
Entrepreneurship Skills for Growth-Orientated Businesses (5)

4. DEL: IZOGIBAJTE SE “DA”, OBVLADAJTE “NE”

admin September 25, 2020 Korporativno komuniciranje

V prejšnjih zapisnih smo se naučili, kako v pogajanjih uporabljati zrcaljenje in označevanje, zato, če še niste, je za uvod v temo dobro, da se najprej seznanite s tem. 

Tukaj se bomo naučili, zakaj bi si morali prizadevati za NE in se med pogajanji izogibati DA.

Začnimo z napačnim tazumevanjem besede “da”. Pogosto je le način, s pomočjo katerega se izognemo kakršni koli komunikaciji. Pomislite, kolikokrat ste se nehali pogajati z nekom z “da”, vendar se v resnici niste strinjali. Kot otroci, smo v prepiru s starši uporabljal vsak svojo taktiko. Enostavno smo rekli “ja mama …”, da bi prenehala govoriti. S slišanim se nismo zares strinjali, ampak smo s strinjanjem ustavili pogajanje. 

Obstajajo tri vrste, ko uporabimo besedo “da”:

  • Ponarejeni – želimo reči ne, toda “da” je pot za pobeg,
  • Potrditev – preprosta potrditev brez obljube ukrepanja,
  • Zaveza – prava stvar, resnično strinjanje.

Zaveza je tisto, česar si na koncu pogajanj zares želimo doseči. Skoraj vsak “da” pred koncem ni bil izrečen z namenom, da bi s tem sklenili posel. “Ne” je tisto, kar si med pogajanji v resnici želimo.

Da, prav ste prebrali. “Ne” je začetek in ne konec pogajanj. Pogosto je odločitev začasna in zgolj ohranja obstoječe stanje. Ko svojemu sogovorcu daste dovoljenje, da vašim idejam reče “ne”, jim daste avtonomijo, s tem pa se njihova čustva umirijo, učinkovitost odločitve naraste, vaš sogovorec pa lahko resnično pogleda vaš predlog.

“Ne” ima lahko naslednji pomen:

Če sogovorec reče “ne”, morate ugotoviti, v čem je težava, da lahko to popravite. “Ne” od sogovornika je odličen način, da jih resnično razumete in dosežete optimalni dogovor.

Ko rečejo “ne”, se ustavite. Nato postavite vprašanje, ki temelji na rešitvi, ali se preprosto poslužite označevanja:

Ljudje morejo reči “ne”. Pripravite jih do tega, da to povedo zgodaj. Vzemite »ne« kot znak, da je vaš sogovornik zavzet in razmišlja.

“Ne” ne pomeni konca razprave. Če se uporablja strateško, je odgovor, ki odpre pot naprej.

  • “Ne” omogoča prikaz resničnih težav,
  • “Ne” ščiti ljudi pred odločanjem in jim omogoča pravilne, učinkovite odločitve,
  • “Ne” upočasni stvari, tako da lahko ljudje prosto sprejemajo svoje odločitve in sporazume, ki jih sklenejo,
  • “Ne” pomaga ljudem, da se počutijo varne, zaščitene, čustveno prijetne in imajo nadzor nad svojimi odločitvami,
  • “Ne” premakne vsa prizadevanja naprej.
3. DEL: OZNAČEVANJE 5. DEL: KALIBRIRANA VPRAŠANJA

Related Posts

1

Korporativno komuniciranje/

Kako se odzvati na povratne informacije strank?

Tradicionalno so tako mala kot velika podjetja pri ustvarjanju dobrega ugleda odvisna od mnenj in pripovedi svojih strank. Z vzponom družbenih medijev in hitrih komunikacijskih kanalov morajo biti blagovne znamke ves čas pozorne na gradnjo in ohranjanje svojega ugleda. Današnji potrošniki so že po naravi pravi raziskovalci, vsak njihov nakup je postal raziskovalna naloga za […]

LGBT

Korporativno komuniciranje/

Kakšen je pravi način, da LGBT+ delavcem pokažete, da je organizaciji mar za njih?

Veliko organizacij je začelo uvajati spremembe za spodbujanje raznolikosti kot podporo sodelavcem LGBT+ skupnosti. Vprašanje je, ali dosegajo rezultate tudi v resničnem svetu ali samo na papirju? Raziskava globalnega svetovnega podjetja Deloitte, ki vključuje 600 delavcev skupnosti LGBT+ iz celega sveta, ugotavlja da večina podjetij res dela spremembe na tem področju. Po besedah Deloitte, je […]

29.5.

Korporativno komuniciranje/

Trajnost: čemu je vključen tretji P – profit?

Se spomnite zapisa o ABC trajnosti? Govorili smo o 3 P-jih trajnosti: ljudje (people), planet, profit. Zakaj »profit«? Ker moramo biti realni. V sedanjem ekonomskem sistemu trajnostni način poslovanja ne bo zaživel, če ne bo izpolnjen tretji P – dobiček. V resnici je trajnost poslovna priložnost. Je lahko način za znižanje stroškov poslovanja in posledično […]

Recent Posts

  • Projekti: Rastemo z učenjem
  • Generacija Z na delovnem mestu: Kako se spopadajo s stresom in ohranjajo dobrobit?
  • Družbena omrežja: Vroči trendi, ki so oblikovali lansko leto
  • Kako prilagoditi delovno okolje za generacijo Z?
  • Generacija Z

Stegne 33
1000 Ljubljana, Slovenia

t: +386 40 666 647
m: info@o28.si

© o28 2025
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes