o28
Communication partner
  • English
  • Domov
  • Corpo
  • Trening
  • Purple Monkey
  • Trajnostno poročanje
  • Blog
  • Kontakt
19. junij

Kako prepoznamo “greenwashing”?

Alenka Vidic Praprotnik June 19, 2023 Korporativno komuniciranje

O »zelenem zavajaju« ali »greenwashingu« sem že pisala. Ampak, kako ga prepoznamo v vsakodnevni kakofoniji projektov? 

Poglejmo si 5 klasičnih kazalnikov:

 1. Okoljske podobe

Ko podjetja uporabljajo slike zelenih rastlinskih listov, živali, zelene embalaže in podobno, skušajo na vizualni ravni kazati na »naravno«, »eko«, »bio«, »okolju prijazno«. Kar pa seveda ni nujno povezano z dejanskimi aktivnostmi ali poslovanjem podjetja. Še več: izkušnje kažejo, da imajo dejanski »okolju prijazni« izdelki »raje« preproste slike in preprosto embalažo.

2. Zavajajoče oznake

Nekateri izdelki so označeni kot “certificirani”, “100 % organski” itd. brez kakršnihkoli informacij, ki bi to dokazovale. Tukaj nam mora ‘alarm zelo glasno piskati’, saj obstaja velika verjetnost, da so te oznake ustvarili sami in jih preprosto dodali na embalažo, oglase in preostalo komunikacijo. Že preprost Google vnos nam lahko hitro pove kateri certifikati so verodostojni in katere so oblikovali kar hišni ustvarjalci podjetij.

3. Skriti kompromisi

Korporacije se lahko predstavljajo kot okolju prijazne in trajnostne, a vseeno ne razkrijejo kompromisov v ozadju. Denimo: trditev nekaterih proizvajalcev oblačil, da uporabljajo »naravne« ali »reciklirane« materiale, medtem ko so oblačila sešita v nečloveških pogojih.

4. Nepomembne trditve

Včasih naletimo na oznake, da so izdelki brez določenih kemikalij. Vse lepo in prav, če ne bi bile ravno te prepovedane z zakonom in je zatorej informacija popolnoma irelevantna. To lahko ponovno preveri vsak posameznik, ter pobrska tudi za drugimi sicer dovoljenimi kemikalijami, ki pa morda vseeno niso najbolj prijazne.

5. Manjše zlo

To se nanaša na primer, ko je trditev podjetja resnična znotraj določene kategorije izdelkov, a ne glede na to prevladuje večje tveganje. Tak primer je denimo pri t.i. elektronskih cigaretih, »vejpih« in podobnih alternativah – še vedno gre za zdravju izjemno škodljiva dejanja, samo v drugi preobleki.

Zeleno zavajanje je torej prav to – zavajanje. Zato moramo biti vedno pozorni, opraviti svojo raziskavo in pri tem uporabiti verodostojne vire. Menite, da bi ga sami lahko prepoznali?

Kakšen je pravi način, da LGBT+ delavcem pokažete, da je organizaciji mar za njih? Kaj nam poleg popolne digitalizacije še preostane?

Related Posts

1

Korporativno komuniciranje/

Kako se odzvati na povratne informacije strank?

Tradicionalno so tako mala kot velika podjetja pri ustvarjanju dobrega ugleda odvisna od mnenj in pripovedi svojih strank. Z vzponom družbenih medijev in hitrih komunikacijskih kanalov morajo biti blagovne znamke ves čas pozorne na gradnjo in ohranjanje svojega ugleda. Današnji potrošniki so že po naravi pravi raziskovalci, vsak njihov nakup je postal raziskovalna naloga za […]

LGBT

Korporativno komuniciranje/

Kakšen je pravi način, da LGBT+ delavcem pokažete, da je organizaciji mar za njih?

Veliko organizacij je začelo uvajati spremembe za spodbujanje raznolikosti kot podporo sodelavcem LGBT+ skupnosti. Vprašanje je, ali dosegajo rezultate tudi v resničnem svetu ali samo na papirju? Raziskava globalnega svetovnega podjetja Deloitte, ki vključuje 600 delavcev skupnosti LGBT+ iz celega sveta, ugotavlja da večina podjetij res dela spremembe na tem področju. Po besedah Deloitte, je […]

29.5.

Korporativno komuniciranje/

Trajnost: čemu je vključen tretji P – profit?

Se spomnite zapisa o ABC trajnosti? Govorili smo o 3 P-jih trajnosti: ljudje (people), planet, profit. Zakaj »profit«? Ker moramo biti realni. V sedanjem ekonomskem sistemu trajnostni način poslovanja ne bo zaživel, če ne bo izpolnjen tretji P – dobiček. V resnici je trajnost poslovna priložnost. Je lahko način za znižanje stroškov poslovanja in posledično […]

Recent Posts

  • Projekti: Rastemo z učenjem
  • Generacija Z na delovnem mestu: Kako se spopadajo s stresom in ohranjajo dobrobit?
  • Družbena omrežja: Vroči trendi, ki so oblikovali lansko leto
  • Kako prilagoditi delovno okolje za generacijo Z?
  • Generacija Z

Stegne 33
1000 Ljubljana, Slovenia

t: +386 40 666 647
m: info@o28.si

© o28 2025
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes