o28
Communication partner
  • English
  • Domov
  • Corpo
  • Trening
  • Purple Monkey
  • Trajnostno poročanje
  • Blog
  • Kontakt
Slike za bloge

ABC TRAJNOSTI

Alenka Vidic Praprotnik January 4, 2023 Korporativno komuniciranje

Trajnost je način delovanja posamezniko, podjetij, celotnega gospodarstva. Je način porabe in uporabe naravnih virov. S trajnostjo bomo, kot so zapisali pri Združenih narodih, zadostili potrebam sedanjosti, ne da bi ogrozili prihodnjim generacijam, da zadostijo svojim potrebam. A s tem so se seveda v diskusijah pojavili tudi izrazi, ki jih moramo, zato da lahko diskusiji sledimo in se dejansko aktiviramo, tudi razumeti. Dva ključna izraza sta ESG in SDG.

ESG?

ESG je danes večini že dobro poznana kratica za okoljska, družbena in korporativna merila (angl. Environmental, Social and Governance factors), ki se uporabljajo pri izbiri naložb. Na kratko lahko rečemo, da gre pri merilih ESG za družbeno odgovorno vlaganje v širšem pomenu teh besed. Kratica ESG se je razširjeno začela uporabljati leta 2006 na podlagi poročila Združenih narodov, ki je vsebovalo tudi ključnih šest kriterijev, ki jih morajo spoštovati deležniki na finančnih trgih, če želijo upoštevati merila ESG (United Nation’s Principles for Responsible Investment – PRI) in o katerih morajo nato o njih letno poročati.

SDG?

Združeni narodi so leta 2015 oblikovali 17 ciljev trajnostnega razvoja (Sustainable Development Goals – SDG), iz česar izhaja tudi kratica SDG. Posamezni cilji so povzeti na sliki spodaj.

Kako se pojmi povezujejo? 

17 ciljev trajnostnega razvoja (Sustainable Development Goals – SDG) je razdeljenih v tri skupine – okoljsko, družbeno in upravljalsko skupino (Environment, Social, Governance – ESG). Ko je torej govora o ESG, beseda teče o splošnem. Ko je govora o SDG, smo že bolj konkretni. 

Trajnostno poslovanje in delovanje postaja naša realnost. Tudi pravna. Pred dvema letoma je EU sprejela uredbo o taksonomiji EU 2020/852. Povedano zelo na kratko, Evropska unija se je z namenom, da dosežemo klimatske in energetske cilje odločila usmerjati investicije v trajnostne projekte in aktivnosti, kar bo bistveno vplivalo že vpliva tudi na kreditne odločitve evropskih bank.

Z razumevanjem izrazov SDG in ESG, v polje trajnosti komaj vstopamo. Kako pa naredimo korak naprej in od razumevanja preidemo k dejanjem? Ostanite z nami in v prihodnjih blogih izvedite več. 

ZDRAV ŽIVLJENJSKI SLOG NA DELOVNEM MESTU Kaj za vraga je »greenwashing«?

Related Posts

1

Korporativno komuniciranje/

Kako se odzvati na povratne informacije strank?

Tradicionalno so tako mala kot velika podjetja pri ustvarjanju dobrega ugleda odvisna od mnenj in pripovedi svojih strank. Z vzponom družbenih medijev in hitrih komunikacijskih kanalov morajo biti blagovne znamke ves čas pozorne na gradnjo in ohranjanje svojega ugleda. Današnji potrošniki so že po naravi pravi raziskovalci, vsak njihov nakup je postal raziskovalna naloga za […]

LGBT

Korporativno komuniciranje/

Kakšen je pravi način, da LGBT+ delavcem pokažete, da je organizaciji mar za njih?

Veliko organizacij je začelo uvajati spremembe za spodbujanje raznolikosti kot podporo sodelavcem LGBT+ skupnosti. Vprašanje je, ali dosegajo rezultate tudi v resničnem svetu ali samo na papirju? Raziskava globalnega svetovnega podjetja Deloitte, ki vključuje 600 delavcev skupnosti LGBT+ iz celega sveta, ugotavlja da večina podjetij res dela spremembe na tem področju. Po besedah Deloitte, je […]

29.5.

Korporativno komuniciranje/

Trajnost: čemu je vključen tretji P – profit?

Se spomnite zapisa o ABC trajnosti? Govorili smo o 3 P-jih trajnosti: ljudje (people), planet, profit. Zakaj »profit«? Ker moramo biti realni. V sedanjem ekonomskem sistemu trajnostni način poslovanja ne bo zaživel, če ne bo izpolnjen tretji P – dobiček. V resnici je trajnost poslovna priložnost. Je lahko način za znižanje stroškov poslovanja in posledično […]

Recent Posts

  • Projekti: Rastemo z učenjem
  • Generacija Z na delovnem mestu: Kako se spopadajo s stresom in ohranjajo dobrobit?
  • Družbena omrežja: Vroči trendi, ki so oblikovali lansko leto
  • Kako prilagoditi delovno okolje za generacijo Z?
  • Generacija Z

Stegne 33
1000 Ljubljana, Slovenia

t: +386 40 666 647
m: info@o28.si

© o28 2025
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes