o28
Communication partner
  • English
  • Domov
  • Corpo
  • Trening
  • Purple Monkey
  • Trajnostno poročanje
  • Blog
  • Kontakt
Slike-za-bloge-20-1

Merjenje organizacijske klime

Tina Roškar October 11, 2021 Korporativno komuniciranje

Čeprav je organizacijska klima zapleten pojem, gre na koncu vseeno za neki skupek lastnosti, ki jih lahko, s pravimi instrumenti, tudi izmerimo.

Zakaj bi klimo sploh merili? 

Odgovor je preprost: ni vse, kot se zdi na prvi pogled. Če ste v vlogi vodje, lahko morda napačno zaznavate dobro organizacijsko klimo. Zaposleni vodstvu velikokrat prekrivajo svoje nezadovoljstvo, saj se bojijo posledic. V prvi vrsti jim moramo zato dati vedeti, da bodo meritve anonimne in da se nimajo česa bati, da je anketa namenjena izboljšavam in ne kaznovanju. Z merjenjem boste dobili vpogled v dejansko stanje v podjetju, videli boste odstopanja od pričakovanih rezultatov in domnevnega stanja, kar bo posledično pomagalo pri nadaljnjem načrtovanju dela z vodjami in zaposlenimi. 

Kako lahko merimo organizacijsko klimo? 

Seveda je načinov merjenja več, tukaj pa vam bomo predstavili preprost dvostopenjski način, ki ga lahko izvedete kadarkoli. 

Začeti morate z izvedbo vprašalnika, ki preko različnih vidikov zadovoljstva meri organizacijsko klimo. Za izvedbo takega vprašalnika boste potrebovali teoretsko osnovo in druge psihološke vprašalnike s področja merjenja zadovoljstva. Pomembno je, da v vprašalnik vpletemo številne dejavnike, ki dokazano vplivajo na klimo v podjetju. To so: vodstvo in način vodenja organizacije, zgodovina in tradicija, tehnologija, zvrst storitev (panoga), stranke, pričakovanja, informacijski in drugi poslovni podsistemi, procesi dela, spodbude, organizacija dela, procesi in cilji ter vrednote, za katere se organizacija zavzema, v prvi vrsti pa seveda način ravnanja z zaposlenimi. 

Ko dobite želeno število izpolnjenih vprašalnikov, sestavite poročilo o rezultatih ankete in oblikujte predlog okvirnih ukrepov za dvig organizacijske klime. Ključno je, da je z rezultati meritev seznanjeno tudi vodstvo, ki mora razumeti pomen pozitivne organizacijske klime za dobro počutje in učinkovitost zaposlenih. Skupaj z njimi, potem oblikujte predloge ukrepov, s katerimi boste izboljšali določene kazalnike organizacijske klime. 

Seveda pa lahko pomoč pri izvajanju meritve klime poiščete tudi pri zunanjem izvajalcu, ki vam ob koncu dneva dostavi interpretirane rezultate. 

KAKO USKLADITI ŠTUDIJSKE IN SLUŽBENE OBVEZNOSTI? 3 stopnje sreče in kako jih uporabiti v poslu?

Related Posts

1

Korporativno komuniciranje/

Kako se odzvati na povratne informacije strank?

Tradicionalno so tako mala kot velika podjetja pri ustvarjanju dobrega ugleda odvisna od mnenj in pripovedi svojih strank. Z vzponom družbenih medijev in hitrih komunikacijskih kanalov morajo biti blagovne znamke ves čas pozorne na gradnjo in ohranjanje svojega ugleda. Današnji potrošniki so že po naravi pravi raziskovalci, vsak njihov nakup je postal raziskovalna naloga za […]

LGBT

Korporativno komuniciranje/

Kakšen je pravi način, da LGBT+ delavcem pokažete, da je organizaciji mar za njih?

Veliko organizacij je začelo uvajati spremembe za spodbujanje raznolikosti kot podporo sodelavcem LGBT+ skupnosti. Vprašanje je, ali dosegajo rezultate tudi v resničnem svetu ali samo na papirju? Raziskava globalnega svetovnega podjetja Deloitte, ki vključuje 600 delavcev skupnosti LGBT+ iz celega sveta, ugotavlja da večina podjetij res dela spremembe na tem področju. Po besedah Deloitte, je […]

29.5.

Korporativno komuniciranje/

Trajnost: čemu je vključen tretji P – profit?

Se spomnite zapisa o ABC trajnosti? Govorili smo o 3 P-jih trajnosti: ljudje (people), planet, profit. Zakaj »profit«? Ker moramo biti realni. V sedanjem ekonomskem sistemu trajnostni način poslovanja ne bo zaživel, če ne bo izpolnjen tretji P – dobiček. V resnici je trajnost poslovna priložnost. Je lahko način za znižanje stroškov poslovanja in posledično […]

Recent Posts

  • Projekti: Rastemo z učenjem
  • Generacija Z na delovnem mestu: Kako se spopadajo s stresom in ohranjajo dobrobit?
  • Družbena omrežja: Vroči trendi, ki so oblikovali lansko leto
  • Kako prilagoditi delovno okolje za generacijo Z?
  • Generacija Z

Stegne 33
1000 Ljubljana, Slovenia

t: +386 40 666 647
m: info@o28.si

© o28 2025
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes