o28
Communication partner
  • English
  • Domov
  • Corpo
  • Trening
  • Purple Monkey
  • Trajnostno poročanje
  • Blog
  • Kontakt
f52de73343832ca21160c3d93091187b

Produktivnost, učinkovitost ali nobena. Kateri pristop je najboljši?

admin April 30, 2021 Korporativno komuniciranje

Produktivnost in učinkovitost sta v vsaki organizaciji cenjeni lastnosti že od nekdaj, lahko rečemo celo merili za delo zaposlenih. Moramo pa vedeti, da v resnici nista sopomenki. Preden se odločite za izboljšanje katere koli od njiju, morate vedeti njune razlike.

Torej, produktivnost lahko opredelimo kot kazalnik, koliko dela vaše podjetje proizvede ali dokonča, učinkovitost pa kot količino virov, porabljenih za dokončanje dela.

Preprosto povedano, produktivnost je količina proizvedenega (angl. output) na enoto časa, meri pa se tudi samo glede na proizvodnjo. Če torej, produktivnost pomeni, opraviti največ dela v najkrajšem možnem času, dejansko opravite veliko stvari, vendar je kakovost vašega dela vprašljiva. Vprašanje je tudi “ali ste lahko preveč produktivni?”. In odgovor je pritrdilen. Če se osredotočite zgolj na to, da opravite največ dela, ste lahko manj kreativni, lahko je razmerje med delom in življenjem neuravnoteženo, kakovost vašega dela ne ustreza standardom vašega podjetja ter lahko vodi do izgorelosti. Lahko pa dosežemo zdravo produktivnost, in sicer s tehnološkimi rešitvami, večjo osredotočenostjo na timsko delo in sodelovanje ter učinkovitim upravljanjem časa. Produktivnosti se torej ne smemo bati, ampak jo sprejeti uravnoteženo, zdravo.

Kaj pa učinkovitost? Učinkovitost pa je najboljši možni proizvod (angl. output) za vsako časovno enoto. Se pravi, delati stvari na pravi način. Vrednost učinkovitosti se odraža v dobičku, uspehu podjetja in poslovnem rezultatu. Samo nekatere prednosti učinkovitosti so optimalna poraba virov, manj napak in bolj prijazno delovno okolje. 

Če povzamemo, ko zaposlenim pokažete, da bi moralo biti njihovo delo učinkovito, se pravi osredotočeno na pravilen način, kakovost in ustvarjalnost, ter jih spodbudite k uporabi nekaterih metod produktivnosti, kot so orodja za upravljanje časa, nova tehnologija itd., lahko dosežejo najvišjo stopnjo učinkovitosti in produktivnosti. Ker je učinkovit zaposleni neprecenljiv vir za vaše podjetje.

Toda kot smo se vprašali, “ste lahko preveč produktivni?” se moramo vprašati tudi, “ali ste lahko preveč učinkoviti?”

V svojem TED govoru  “Paradoks učinkovitosti”, pisatelj in zgodovinar Edward Tenner opozarja, da lahko obsedenost z učinkovitostjo postane neučinkovita. Predlaga nov koncept z imenom Inspired Innefficiency, ki ga lahko dosežete s temi 7 preprostimi nasveti:

  1. Recite da naključju, kajti tudi napake lahko ustvarijo nekaj produktivnega.
  2. Vstanite s kavča in recite “ne” glasovnim ukazom, ker ste zaradi tega preprosto bolj zdravi.
  3. Monetizirajte svoje napake, saj je vsaka napaka lahko priložnost.
  4. Včasih poskusite na težji način, saj je lahko bolj koristno.
  5. Zagotovite si varnost z raznolikostjo, saj se okolje vedno spreminja.
  6. Dosezite varnost z odvečnimi/ponavljajočimi se opravili in spretnostmi, saj se ne moremo vedno zanesti na avtopilot.
  7. Bodite racionalno ekstravagantni in ne omejujte svoje ustvarjalnosti v korist učinkovitosti.

Dober primer je, kako se je Charles Darwin spopadel s problemom. Naredil je krožno pot okoli svoje hiše, kjer je preprosto hodil in razmišljal o težavi. Čeprav bi to lahko razumeli, kot zapravljanje časa in energije, ker je preprosto neučinkovito, je ravno to okrepilo njegovo učinkovitost. Včasih je “najboljši način za napredovanje hoja v krogih”.

Če povzamemo, lahko iz vsake perspektive, nekaj vzamemo. Medtem ko je produktivnost morda odgovor za nekatere, lahko drugim povzroči izgorelost. Čeprav je učinkovitost morda odgovor, ki ga išče vaše podjetje, se moramo zavedati, da lahko napake in daljša pot vodijo tudi do uspeha. Rekli bi, da sta tu ključna ravnotežje in intuicija. Poiščite tisto, kar deluje za vašo ekipo, jih redno preverjajte in se temu prilagodite. In ne glede na to, kar ste se odločili, ne pozabite, da je včasih celo “delati nič” učinkovito.

5 TRENDOV ZA NADGRADNJO VAŠE PREZENCE NA DRUŽBENIH OMREŽJIH 5 nasvetov: kako začeti z znamčenjem sebe kot dobrega delodajalca?

Related Posts

1

Korporativno komuniciranje/

Kako se odzvati na povratne informacije strank?

Tradicionalno so tako mala kot velika podjetja pri ustvarjanju dobrega ugleda odvisna od mnenj in pripovedi svojih strank. Z vzponom družbenih medijev in hitrih komunikacijskih kanalov morajo biti blagovne znamke ves čas pozorne na gradnjo in ohranjanje svojega ugleda. Današnji potrošniki so že po naravi pravi raziskovalci, vsak njihov nakup je postal raziskovalna naloga za […]

LGBT

Korporativno komuniciranje/

Kakšen je pravi način, da LGBT+ delavcem pokažete, da je organizaciji mar za njih?

Veliko organizacij je začelo uvajati spremembe za spodbujanje raznolikosti kot podporo sodelavcem LGBT+ skupnosti. Vprašanje je, ali dosegajo rezultate tudi v resničnem svetu ali samo na papirju? Raziskava globalnega svetovnega podjetja Deloitte, ki vključuje 600 delavcev skupnosti LGBT+ iz celega sveta, ugotavlja da večina podjetij res dela spremembe na tem področju. Po besedah Deloitte, je […]

29.5.

Korporativno komuniciranje/

Trajnost: čemu je vključen tretji P – profit?

Se spomnite zapisa o ABC trajnosti? Govorili smo o 3 P-jih trajnosti: ljudje (people), planet, profit. Zakaj »profit«? Ker moramo biti realni. V sedanjem ekonomskem sistemu trajnostni način poslovanja ne bo zaživel, če ne bo izpolnjen tretji P – dobiček. V resnici je trajnost poslovna priložnost. Je lahko način za znižanje stroškov poslovanja in posledično […]

Recent Posts

  • Projekti: Rastemo z učenjem
  • Generacija Z na delovnem mestu: Kako se spopadajo s stresom in ohranjajo dobrobit?
  • Družbena omrežja: Vroči trendi, ki so oblikovali lansko leto
  • Kako prilagoditi delovno okolje za generacijo Z?
  • Generacija Z

Stegne 33
1000 Ljubljana, Slovenia

t: +386 40 666 647
m: info@o28.si

© o28 2025
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes