o28
Communication partner
  • English
  • Domov
  • Corpo
  • Trening
  • Purple Monkey
  • Trajnostno poročanje
  • Blog
  • Kontakt
Slike-za-bloge-28

Kako lahko vplivamo na organizacijsko klimo?

Tina Roškar November 29, 2021 Korporativno komuniciranje

Ugotovili ste, da je organizacijska klima pomembna, izvedli ste meritve in dobili rezultate. Kaj pa zdaj? Kako lahko vplivamo na obstoječo klimo, jo izboljšamo in dosežemo višjo raven zadovoljstva? 

Organizacijska klima se gradi tako z akcijami kot s komunikacijo, tako od vrha navzdol kot obratno. Strategija klime je pogosto zastavljena na vrhu, v praksi pa se najbolj odraža na dnu, zato je povezovanje obeh ključnega pomena pri oblikovanju uspešne organizacijske klime. 

  1. Organizacijska klima mora biti strateška odločitev. Najvišje vodstvo bi moralo prepoznati pomen gradnje dobre organizacijske klime in se odločiti, kaj je pomembno ter kaj je treba poudarjati. Grajenje klime namreč pogosto pomeni kompromise, ker sredstva, namenjena enemu, niso nujno na voljo tudi vsem drugim. Varnost na delovnem mestu na primer zahteva trud in čas. Ali je vredno, da si vzamete 5 minut za namestitev varnostne opreme, če to pomeni malo manj produktivnosti? Seveda je. 5 minut manjše produktivnosti bomo nadomestili, občutek varnosti na delovnem mestu pa je dolgotrajen.
  2. Strategijo je treba jasno sporočiti prek celotne organizacije. Ni dovolj samo pisanje pravilnikov. Treba jih je razširjati in o njih razpravljati po celotni organizaciji. In ne samo obveščati, pač pa spodbujati tudi povratno informacijo vseh zaposlenih. 
  3. Strategijo je treba pričakovati od vseh. Vodstvo pa mora biti tisto, ki z določeno vrsto vedenja tudi začne in jo vzorno ohranja. Če se pričakuje, da bodo delavci na delu nosili varnostno opremo, bi jo morali tudi upravniki (in celo vodstveni delavci), kadar so na ogledu prostorov. 
  4. O klimi je treba razpravljati. Ta razprava naj bi potekala na vseh ravneh. Da bi na primer ustvarili etično klimo, mora biti etika pogosta tema pogovorov na sestankih osebja. 
  5. Vodstvo bi moralo sprejeti korektivne ukrepe, za primere, če se zaposleni začnejo oddaljevati od strategije klime. Glede na resnost kršitve je to lahko le prijateljska razprava o situaciji in o tem, kako bi jo zaposleni lahko bolje opravil. Takšni incidenti so lahko tudi tema pogovora na sestanku osebja, ne z namenom, da bi izpostavili ali osramotili posameznike, ampak da bi drugim zaposlenim pomagali razumeti, kaj se od njih pričakuje.

Pomemben del spodbujanja organizacijske klime je vodstvo, ki te vrednote pooseblja in izkazujejo skozi svoje celotno delo. Premik v miselnosti – od šefa k vodji – voditeljem pomaga ne le pri dokazovanju organizacijskih vrednot, temveč tudi pri poslušanju dogajanja na delovnem mestu ter pri spodbujanju in oblikovanju klime, v kateri se zaposleni počutijo vidne, slišane in podprte na njihovi poti, da dosežejo želeno organizacijsko klimo.

Delo od doma – ob 10h še vedno v spodnjem delu pižame? Ali kako premagati vpliv kavča in piškotov KAJ JE NAJBOLJE NAPISATI POD “ZADEVO” V E-MAIL?

Related Posts

1

Korporativno komuniciranje/

Kako se odzvati na povratne informacije strank?

Tradicionalno so tako mala kot velika podjetja pri ustvarjanju dobrega ugleda odvisna od mnenj in pripovedi svojih strank. Z vzponom družbenih medijev in hitrih komunikacijskih kanalov morajo biti blagovne znamke ves čas pozorne na gradnjo in ohranjanje svojega ugleda. Današnji potrošniki so že po naravi pravi raziskovalci, vsak njihov nakup je postal raziskovalna naloga za […]

LGBT

Korporativno komuniciranje/

Kakšen je pravi način, da LGBT+ delavcem pokažete, da je organizaciji mar za njih?

Veliko organizacij je začelo uvajati spremembe za spodbujanje raznolikosti kot podporo sodelavcem LGBT+ skupnosti. Vprašanje je, ali dosegajo rezultate tudi v resničnem svetu ali samo na papirju? Raziskava globalnega svetovnega podjetja Deloitte, ki vključuje 600 delavcev skupnosti LGBT+ iz celega sveta, ugotavlja da večina podjetij res dela spremembe na tem področju. Po besedah Deloitte, je […]

29.5.

Korporativno komuniciranje/

Trajnost: čemu je vključen tretji P – profit?

Se spomnite zapisa o ABC trajnosti? Govorili smo o 3 P-jih trajnosti: ljudje (people), planet, profit. Zakaj »profit«? Ker moramo biti realni. V sedanjem ekonomskem sistemu trajnostni način poslovanja ne bo zaživel, če ne bo izpolnjen tretji P – dobiček. V resnici je trajnost poslovna priložnost. Je lahko način za znižanje stroškov poslovanja in posledično […]

Recent Posts

  • Projekti: Rastemo z učenjem
  • Generacija Z na delovnem mestu: Kako se spopadajo s stresom in ohranjajo dobrobit?
  • Družbena omrežja: Vroči trendi, ki so oblikovali lansko leto
  • Kako prilagoditi delovno okolje za generacijo Z?
  • Generacija Z

Stegne 33
1000 Ljubljana, Slovenia

t: +386 40 666 647
m: info@o28.si

© o28 2025
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes