o28
Communication partner
  • English
  • Domov
  • Corpo
  • Trening
  • Purple Monkey
  • Trajnostno poročanje
  • Blog
  • Kontakt
anjin blog

Kako lahko preprečimo, da bi drugi manipulirali z nami in nas izkoriščali?

Anja Škabar September 20, 2021 Podjetniške veščine

Manipulacija kot sama beseda ima izrazito negativen prizvok. Ljudje povezujejo manipulacijo s slabimi medsebojnimi odnosi in nečim negativnim, laganjem ter izkoriščanjem drugih. Pa vendar je manipulacija prisotna vsepovsod okoli nas, ne le v odnosih. Pomislite samo na reklamne oglase na televiziji ali pa na kupovanje hrane v trgovini in recimo na politične govore. Skupna jim je manipulacija, kjer so informacije podane na način, da dosežejo neki cilj. Torej ali vam želijo nekaj prodati, vas v trgovini premamiti, da izberete dražji izdelek na polici ali pa da jim verjamete, da bodo z izvolitvijo spremenili vaš svet na boljše. Torej manipulacija je prisotna povsod okoli nas. In nezavedno jo verjetno uporabljate tudi vi.

Torej kako se ubraniti pred nekom, ki manipulira z nami? In najprej, kako sploh prepoznamo manipulacijo?

Odgovor na to je kratek in lahek, pa vendar po drugi strani ni – razvijete čut in sposobnost opazovanja okolice. Torej morda že opazite vse manipulacije okoli sebe – pa tega le ne znate ubesediti. Opazujte obnašanje ljudi, njihove reakcije – pozorni bodite, kako se obnašanje ponavlja in kaj ga povzroči. Prepoznajte, ko manipulirajo z drugimi. In ko boste videli znake, da nekdo manipulira z vami, boste lahko ustrezno reagirali.

Znaki so lahko zelo različni: od pretirane prijaznosti do jeze in vpitja. Pomembno je poudariti, da je manipulacija le tisto obnašanje, ki je načrtno ustvarjeno, da vpliva na nekoga drugega. Seveda smo vsi kdaj jezni ali pa veseli, pa to še ne pomeni, da manipuliramo. Lahko pa ljudje vsa ta čustva uporabijo v svojo korist, da dosežejo svoj cilj.

Pri ljudeh in v odnosih bodite pozorni na veliko karizmo in šarm ter poskuse drugih, da uporabijo vaša čustva in vas v nekaj prepričajo. Manipulatorji v odnosih večkrat poskušajo ustvariti občutek slabe vesti in dolžnosti, to pa delajo s kombinacijo jeze in pretirane ljubeznivosti.

Pri učenju in prepoznavanju takih situacij pomaga seveda tudi, da se spoznate s kakšno teorijo ali literaturo, vezano na temo.

Primer take teorije je t.i. arhitektura izbire, ki  je povezana z idejo kombinacije spoštovanja svobode/svobode izbire – vendar spodbujanja določenih dejanj. Arhitektura izbire je prav tako podobna konceptu hevristike, ki spreminja rezultate, ne da bi spremenila osnovne preference ljudi, kar je opisal znani politolog William H. Riker. 

Arhitektura izbire je eden izmed načinov manipulacije ljudi, ki se uspešno uporablja predvsem pri manipuliranju potrošnikov v prehrambeni industriji. Spomnite se polic z dragimi izdelki, ki smo jih omenili na začetku. Teorijo pa lahko seveda uporabimo tudi na delovnem mestu, v medsebojnih odnosih in navsezadnje v vsakdanjem življenju.

Manipulacija pa ni nujno samo slaba stvar – lahko nanjo gledate tudi tako, da je to ustvarjanje okolja za prave odločitve. Recimo: sami veste, da je nekaj za vašega bližnjega dobro in ga poskušate prepričati v tem. Veste, da z vašimi sodelavci v službi včasih ne najdete skupnega jezika, vendar poskrbite za to, da skupaj še vedno dobro delate. To naredite s komunikacijo in prepoznavanjem okolice ter obnašanja nekoga drugega. Vse to pa je prepoznavanje in uporaba manipulacije.

Torej spoznali smo se z manipulacijo in kako je prisotna vse okoli nas. Naučiti se moramo, kako jo prepoznati in jo ustaviti, ko jo nekdo uporablja proti nam, ter kako jo uporabiti v dobre namene, ko gre za druge. Manipulacija oziroma vplivanje na razmišljanje in delovanje drugih je torej lahko orodje, ki je uporabljeno v pozitivne namene. Svoje novo znanje lahko uporabite za nekaj dobrega in z uporabo tehnik pomagate prijatelju ali pa popravite odnos s sodelavcem na delovnem mestu.

KAKO VODITI (POSLOVNI) SESTANEK? Zadovoljstvo zaposlenih: merjenje in spodbujanje

Related Posts

Podjetniške veščine/

Tretji segment: spretnosti podjetništva za podjetja, usmerjena v rast

Dobrodošli v tretjem delu razčlenjevanja članka Podjetniške veščine za podjetja, usmerjena v rast. Skozi bloge bomo prišli do ključnih ugotovitev, ki bi lahko koristile podjetnikom in podjetjem, ki poskušajo rasti in se odlikovati. Predlagamo vam, da naprej preberete prvi del, v katerem govorimo o ovirah rasti in ključnih notranjih dejavnikih, ki vplivajo na rast podjetja, […]

Podjetniške veščine/

Drugi segment: spretnosti podjetništva za podjetja, usmerjena v rast

Če želite ustvariti podjetje, usmerjeno v rast, hkrati pa izostriti svoje podjetniške sposobnosti, nadaljujte z branjem. Članek Podjetniške veščine za podjetja, usmerjena v rast, razčlenjujemo do ključnih ugotovitev, ki bi lahko koristile podjetnikom in podjetjem, ki poskušajo rasti in se odlikovati. To je drugi del od treh segmentov o tem, kako razvijati svoje podjetje, zato […]

Podjetniške veščine/

PRVI SEGMENT: PODJETNIŠKE VEŠČINE POTREBNE ZA RAST ORGANIZACIJE

Po branju članka z naslovom Entrepreneurship Skills for Growth-Orientated Businesses, ki ga je napisal prof. Thomas M. Cooney z Dublinskega tehnološkega inštituta, smo opazili, da lahko predstavljene informacije koristijo tako podjetnikom kot podjetjem, ki se trudijo nenehno trudijo rasti in izstopati. Zaradi preglednosti, članek razdelimo na 3 ločene segmente o tem, kako razvijati svoje podjetje. […]

Recent Posts

  • Projekti: Rastemo z učenjem
  • Generacija Z na delovnem mestu: Kako se spopadajo s stresom in ohranjajo dobrobit?
  • Družbena omrežja: Vroči trendi, ki so oblikovali lansko leto
  • Kako prilagoditi delovno okolje za generacijo Z?
  • Generacija Z

Stegne 33
1000 Ljubljana, Slovenia

t: +386 40 666 647
m: info@o28.si

© o28 2025
Powered by WordPress • Themify WordPress Themes